UPDATE command denied to user 'nflzosnsstrona'@'10.14.20.7' for table 'nfl24_settings'
NFL 24 - Twoje centrum informacji o lidze NFL i Futbolu Ameryka�skim
Reklamowe aspekty Super Bowl XLVI
Dodane przez Dariusz Ankiewicz dnia Luty 02 2012 05:00:50
Super Bowl to nie tylko mecz ko�cz�cy sezon NFL. Super Bowl to przed wszystkim wielkie pieni�dze jakie wydaje si� by zorganizowa� to jedno z najlepszych wydarze� sportowych na �wiecie, ale tak�e pieni�dze jakie na nim si� zarabia, g��wnie dzi�ki reklamom.
Tre�� rozszerzona
Super Bowl to nie tylko mecz ko�cz�cy sezon NFL. Super Bowl to przed wszystkim wielkie pieni�dze jakie wydaje si� by zorganizowa� to jedno z najlepszych wydarze� sportowych na �wiecie, ale tak�e pieni�dze jakie na nim si� zarabia, g��wnie dzi�ki reklamom.
Usi�d�, zrelaksuj si� i ciesz si�... reklamami.
Stacja NBC, kt�ra przeprowadzi bezpo�redni� transmisj� z tegorocznego Super Bowl, sprzeda�a 70, 30-sekundowych "okienek" w przerwach meczu, kt�re zostan� wype�nione reklamami i zapowiedziami nowo powsta�ych film�w. Koszt wi�kszo�ci takich spot�w to bagatela 3.5 miliona dolar�w. Wi�kszo�ci, gdy� za najdro�sz� reklam� zap�acona a� 4(!) miliony dolar�w. B�d� to (znowu) najdro�sze reklamy w historii Super Bowl.
Wzrost ceny z rokiem ubieg�ym to ponad p� miliona dolar�w, w por�wnaniu do �redniej ceny za reklam�. Jest to tak�e 59% wzrost w por�wnaniu do roku 2001 i Super Bowl XXXV, kiedy to za tej samej d�ugo�ci reklam� p�acono 2.2 miliona dolar�w.
Nie ma jednak czemu si� dziwi�. Firmy reklamuj�ce swoje produkty z roku na rok prze�cigaj� si� w tworzeniu to coraz lepszych, zabawniejszych i skutecznych reklam. Wi�kszo�� z nich b�dzie mia�o swoj� premier� w�a�nie podczas Super Bowl. Oko�o 75% widz�w, kt�rzy ogl�da� b�d� w tym roku zmagania New York Giants i New England Patriots obejrzy reklamy jako cz�� widowiska, 4% z tych os�b obejrzy Super Bowl tylko dla samych reklam.

Najwi�cej wyemitowanych reklam podczas Super Bowl posiada� zesz�oroczny fina�. Pokazano w�wczas 96 spot�w, kt�rych ��czna d�ugo�� wynosi�a 46 minut i 10 sekund. Jest to drugi najwi�kszy wynik w historii.
Interesuje was kto b�dzie to wszystko ogl�da�?
W zesz�ym roku Super Bowl XLV pomi�dzy dru�ynami Pittsburgh Steelers, a Green Bay Packers obejrza�o ponad 111 milion�w widz�w w samym tylko USA. Oznacza to, �e w 46% wszystkich gospodarstw domowych w USA ogl�dano w�a�nie Super Bowl. Od tamtej pory jest to najch�tniej ogl�dany program w historii ameryka�skiej telewizji.
W por�wnaniu do roku 2005 i Super Bowl XXXIX, ogl�dalno�� wzros�a o ponad 25 milion�w widz�w. Jak b�dzie w tym roku? Zapewne jeszcze wi�ksza liczba os�b usi�dzie przed telewizory, by zobaczy� rewan� z Super Bowl XLII z roku 2008. Dok�adne liczby poznamy jednak w poniedzia�ek.
Tegoroczny fina� (podobnie z reszt� jak w latach ubieg�ych) transmitowany b�dzie w ponad 180 krajach na ca�ym �wiecie, w 30 r�nych j�zykach. Daje to oko�o 100 milion�w kolejnych widz�w, kt�rzy po�wi�c� sw�j czas, by zobaczy� zwyci�zc� i mistrza ligi NFL.
Czy wiecie, �e przez ostatnie 10 lat reklamy podczas Super Bowl wygenerowa�y przych�d ponad 1.72 miliarda dolar�w od 125 r�nych sp�ek. Najwi�cej, bo a� 239.1 milion�w dolar�w zap�aci�a mi�dzynarodowa sp�ka Anheuser-Busch InBev i najwi�ksza firma w bran�y browarniczej oferuj�ca m.in. nast�puj�ce marki Beck's, Stella Artois, Budweiser, Bud Light. Na kolejnych miejscach plasuj� si�: PepsiCo (174 miliona), General Motors (82.8 miliona), Walt Disney (73.9 miliona) i Coca-Cola (66.8 miliona).
Nie ma si� wi�c co dziwi� corocznym wzrostom cen za reklamy. Wi�ksza liczba ogl�daj�cych r�wna si� wi�kszej liczbie wydanych pieni�dzy na reklam�, a co za tym idzie wi�ksze grono potencjalnych klient�w, kt�rzy wybior� si� do sklepu na zakupy i wr�c� do domu w�a�nie z naszym produktem.
Kilka najlepszych, naszym zdaniem reklam z zesz�orocznego Super Bowl
Zdj�cie:
1. Screen zesz�orocznej reklamy Volkswagen.
�r�d�o: NFL24.pl / NFL.com